Aramak için ENTER'a geri dönmek için ESC'ye tıklayın.

Zifaf olmadan boşanmanın hükmü nedir?
azrabilisim 07 Nisan 2018
 

Zifaf olmadan boşanmanın hükmü nedir?

Nikâh kıyıldıktan sonra henüz zifafa girilmeden yapılan boşama geçerlidir. Bu durumda bir bâin talak meydana gelir [Merğinânî, el-Hidâye, I, 202]. Boşayan erkek, boşadığı eşine tekrar dönmek isterse, ancak yeni bir nikâhla dönebilir. Bu şekilde boşanan çiftler, nikâhlı iken yanlarına kimsenin izinsiz giremeyeceği bir yerde baş başa kalmışlarsa (halvet-i sahiha) erkeğin kadına tam mehir vermesi lazımdır […]

Tümünü Görüntüle
Eşini boşayıp boşamadığı sorulan kimsenin boşamadığı hâlde yanlış beyanda bulunup boşadığını söylemesinin hükmü nedir?
azrabilisim 06 Nisan 2018
 

Eşini boşayıp boşamadığı sorulan kimsenin boşamadığı hâlde yanlış beyanda bulunup boşadığını söylemesinin hükmü nedir?

Kişi, eşini boşayıp boşamadığının sorulması üzerine gerçekte boşamadığı hâlde doğru beyanda bulunmayarak eşini boşadı- ğını ifade ederse, o esnada boşamayı kastetmedikçe Hanefî ve Şâfiî mezhebine göre hanımı boşanmış olmaz [İbn Nüceym, el-Bahru’r-Râik, III, 264; Şirbînî, Muğni’l-Muhtâc, Beyrut 2004, III, 417]. Ancak nikâh ve boşama gibi konularda söz söylerken oldukça dikkatli olunmalı ve Hz. Peygamber (s.a.s.)’den […]

Tümünü Görüntüle
Ebeveynin “sütümü helal etmem”, “hakkımı helal etmem” gibi sözlerle haklarını baskı aracı olarak kullanmaları caiz midir? Bu sözler bağlayıcı mıdır, bir sorumluluk gerektirir mi?
azrabilisim 04 Nisan 2018
 

Ebeveynin “sütümü helal etmem”, “hakkımı helal etmem” gibi sözlerle haklarını baskı aracı olarak kullanmaları caiz midir? Bu sözler bağlayıcı mıdır, bir sorumluluk gerektirir mi?

Bir anne veya babanın, isyankâr bir çocuğuna karşı “sana sü- tümü/hakkımı helal etmem” ve benzeri sözleri ileriye dönük bir korkutmadan ibarettir. Ebeveynlerin sırf kendi istek ve arzularının yerine getirilmesi için çocukları üzerinde haksız yere manevi baskı kurmaları ve onların şahsiyetlerine saygı göstermemeleri doğru değildir. Esasen bu tür sözler hiçbir hüküm de ifade etmez. Öte yandan […]

Tümünü Görüntüle
Büluğa eren ama ibadetlerini yerine getirmeyi reddeden bir gence anne babanın baskı yapması caiz midir?
azrabilisim 03 Nisan 2018
 

Büluğa eren ama ibadetlerini yerine getirmeyi reddeden bir gence anne babanın baskı yapması caiz midir?

İslam’da ibadetler dinin temeli, namaz da bu ibadetlerin en önemlisi kabul edilmiştir. Namaz, kelime-i şehadetten sonra İslam binasının üzerine kurulduğu beş esastan birincisidir. Akıllı ve erginlik çağına ulaşan her Müslümana farzdır. Farziyeti kitap, sünnet ve icma ile sabittir. Bu itibarla, akıl-baliğ olan Müslüman fertlerin ibadetlerini özellikle de namazı ihmal etmemesi gerekir. Öte yandan Kur’an’da; “Ey […]

Tümünü Görüntüle
Engelli çocuğu olanların engelliler için verilen evde bakım ücretinden yararlanması caiz midir?
azrabilisim
 

Engelli çocuğu olanların engelliler için verilen evde bakım ücretinden yararlanması caiz midir?

Devletin fakir zengin ayrımı yapmaksızın engelliler için takdir ettiği evde bakım ücretini mevzuattaki şartları taşıyan herkes kullanabilir. Bununla birlikte bu şartları taşımayanlar kullanamaz.

Tümünü Görüntüle
Koruyucu aile olmanın hükmü nedir?
azrabilisim
 

Koruyucu aile olmanın hükmü nedir?

İslam’ın ilk yıllarında eski geleneğin devamı olarak bir süre muhafaza edilen evlatlık kurumu, Medine döneminde nazil olan “Allah, evlatlıklarınızı öz çocuklarınız (gibi) kılmamıştır.” [Ahzâb, 33/4] mealindeki ayetle kaldırılmış, ardından gelen ayette de evlatlıkların evlat edinenlere değil, asıl babalarına nispet edilmesi emredilmiştir. Buna göre dinimizde kimsesiz çocukların bakım ve gözetilmesi tavsiye edilmiş olmakla birlikte, ‘hukuki birtakım […]

Tümünü Görüntüle
Parasızlık sebebiyle çocuğunu başkasına evlatlık vermek caiz midir?
azrabilisim 31 Mart 2018
 

Parasızlık sebebiyle çocuğunu başkasına evlatlık vermek caiz midir?

Çocuklar dünya hayatının süsü [Kehf, 18/46] ve Allah’ın kullarına nimetidirler [İbrahim, 14/39]. Her canlının rızkını veren Allah’tır [Ankebut, 29/60; Zariyat, 51/58]. İnsana düşen Allah’ın kendisi için takdir ettiği rızkı aramaktır. Bu arayış ve çabanın karşılığı kendisine verilecektir [Necm, 53/38-41]. Cahiliye döneminde açlık korkusuyla çocukları öldürme âdeti vardı. Kur’an-ı Kerim’de bu kötü âdet yasaklanırken herkesin rızkını […]

Tümünü Görüntüle
İçki içmediği hâlde kocası tarafından zorla içki sofrası hazırlattırılan kadın günah işlemiş olur mu?
azrabilisim 03 Mart 2018
 

İçki içmediği hâlde kocası tarafından zorla içki sofrası hazırlattırılan kadın günah işlemiş olur mu?

İslam dini içki içmeyi yasakladığı gibi, bunların yapılmasını ve satılmasını da yasaklamıştır. Bu noktada Hz. Peygamber (s.a.s.) şöyle buyurmaktadır: “Yüce Allah içkinin kendisine, onu üretene, kendisi için ürettirene, sunana, içene, taşıyana, taşıtana, satana, satın alana ve satıp parasını kullanana lanet etmiştir.” [Ebû Dâvûd, Eşribe, 2; Tirmizî, Buyû’, 58; İbn Mace, Eşribe, 6]. Bu itibarla, alkollü içki içmek haram olduğu gibi, alkollü […]

Tümünü Görüntüle
Bir kadın sigara içen eşi ile aynı yatakta yatmasa günah işlemiş olur mu?
azrabilisim
 

Bir kadın sigara içen eşi ile aynı yatakta yatmasa günah işlemiş olur mu?

Evlilik kadın ve erkeğe karşılıklı sorumluluklar yükleyen bir birlikteliktir. Kur’an-ı Kerim: “Kadınların  sorumlulukları kadar meşru hakları da vardır.” [Bakara, 2/228] ayetiyle bu hususa vurgu yapar. Hz. Peygamber (s.a.s.) de Veda Hutbesinde: “Sizin kadınlar üzerinde hakkınız olduğu gibi, onların da sizin üzerinizde hakları vardır.” buyurarak eşlerin birbirlerine karşı vazifelerini hatırlatır. Bundan dolayı eşler birbirlerinin haklarına, evlenme ile yüklendikleri vazifelere karşılıklı olarak riayete mecburdurlar. Bu […]

Tümünü Görüntüle
Bir kadın kocasının diğer eşine fitre ve zekât verebilir mi?
azrabilisim
 

Bir kadın kocasının diğer eşine fitre ve zekât verebilir mi?

Bir kadın kocasının diğer eşine bakmakla yükümlü değildir. Bu kimse kendine ait malın zekâtını ya da kendi fitresini kocasının fakir olan diğer eşine verebilir. Çünkü bunlarla zekâtı veren kişi arasında usul ve füru ilişkisi olmadığı gibi, zekât veren şahıs bunlara bakmakla yükümlü de değildir [İbn Âbidîn, Reddü’l-muhtâr, Riyad 1423/2003, III, 172,  93]. DIYANET

Tümünü Görüntüle
1 / 212
satiroglunakliyat.com dusunurkolejitrabzon.com www.ozgunharita.com.tr www.heroyunuoyna.com www.ecemotokiralama.com platinumotokiralama.com.tr kutukhouse.com